دنیا به سمت معدنکاری هوشمند، ایران جا مانده از غافله!

معدنکاری هوشمند

معدنکاری هوشمند در ایران چه رتبه‌ای به خود اختصاص میدهد؟

صنعت معدنکاری در ایران به دلیل داشتن منابع غنی و متنوع، همواره یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور بوده است. با این حال، برای همگام شدن با روند جهانی و رقابت با دیگر کشورها در این زمینه، نیاز به تحولات و تغییرات نوین دارد.
ورود تکنولوژی‌های جدید به صنعت معدنکاری، می‌تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت این بخش داشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از دستگاه‌های هوشمند و خودکار در فرآیندهای استخراج، بهبود کیفیت محصولات و کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.
آموزش منابع انسانی نیز یکی از راهکارهای مهم برای بهبود وضعیت صنعت معدنکاری است. آموزش متخصصان و توسعه مهارت‌های آن‌ها، می‌تواند کیفیت و کارایی فرآیندهای معدنکاری را افزایش دهد.
حرکت به سوی معدنکاری هوشمند به عنوان یک راهکار بسیار مهم در بهبود وضعیت صنعت معدنکاری مطرح شده است.

محمدرضا بهرامن نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران درباره این موضوع می گوید: ما باید نگاه سنتی را از بخش معدن خارج کنیم. ما راهی جز آن نداریم که نگاه نو را در بخش معدن جایگزین کنیم. در نتیجه بخش خصوصی ما باید همزمان این رشد را محقق کند و باید متولی بخش معدن واگذاری به بخش خصوصی را آغاز کند اما به طور همزمان نیازمند یک ارتقا فکری آموزشی در بخش های خصوصی و دولتی هستیم.

وی اظهار کرد: باید امروز برای تامین منابع انسانی مورد نیاز برنامه‌ریزی داشت. چالش نیروی انسانی هم برای بخش خصوصی است و هم برای بخش دولتی. دولت باید شرایط را مهیا کرده تا دانشگاه ها بتوانند تامین نیاز منابع انسانی در این بخش به عهده بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیدرباره ماپروژه هاتماس با ما